Kan ik mijn maatwerk glas of spiegel ná de levering nog laten aanpassen?
Wanneer een maatwerk glasproduct wel volgens jouw opgaaf is gemaakt (en inmiddels bij je afgeleverd) en je wilt deze alsnog laten aanpassen omdat het toch net niet past, dan is dit vaak wel mogelijk. Maar, het is helaas geen eenvoudige weg.
Als we het moeten aanpassen dan moeten we het product bij je ophalen. Daarna moet het worden bewerkt en weer worden afgeleverd bij je. Omdat er vaste routedagen zijn, er tijd nodig is voor de bewerking en het weer inplannen van de levering, kan dit 2 - 3 weken duren. Daarbij zal je te maken hebben met de kosten voor het vervoeren en de bewerking van je glasproduct. Omdat we niet weten wat het product in de tussentijd heeft moeten "doorstaan" kunnen wij geen verantwoordelijkheid nemen voor het risico van breuk tijdens de aanpassing, oftewel zodra we een product moeten aanpassen dan is dat geheel voor je eigen risico.
Maar let op! Het is technisch niet altijd mogelijk om alle glassoorten en alle wijzigingen door te voeren. Dit is afhankelijk van de glassoort, dikte, en mate van aanpassen. Onze verkoop afdeling kan je precies zeggen wat de mogelijkheden zijn en wat de kosten bedragen. In sommige gevallen is het verstandiger om een nieuwe glasplaat te bestellen in plaats van deze te laten aanpassen. Liever 3x vooraf goed meten dan achteraf in de problemen te komen.