Helder glas 19 mm

Enkel glas, heldere kleur, dikte 19 mm, wordt op maat gemaakt

(meer informatie)
Art. nr.
300009
€ 320,00
per m²
Levertijd: 7 - 10 werkdagen
  • Korte levertijden (ook van maatwerk glas en spiegels)
  • Perfecte kwaliteit en voordelig geprijsd
  • Uitmuntende klantenservice
  • Gratis verzending vanaf € 500,- (incl. BTW)
  • Leveren in NL en Vlaanderen (m.u.v. Waddeneilanden) of afhalen in NL
  • Betalen met o.a. iDeal, Riverty, Billink, Bancontact, PayPal, Creditcard

Helder glas 19 mm is een heldere glasplaat van 19 mm dik. Dit noemen we in vakjargon helder floatglas. Let op! Als tafelblad is het niet zo goed geschikt omdat het niet tegen een temperatuurschok kan (zoals een hete kop thee of koffie). Het is dan beter om gehard glas te kiezen.

De randen van 19 mm glas kan je polygeslepen laten afwerken en je kan er een facetrand aan laten slijpen van maximaal 50 mm breed.

 

Kenmerken helder glas 19 mm:

  • Standaard helder glas, ook wel helder floatglas genoemd
  • Heldere doorkijk, echter wel kans op een zéér lichte groene vertekening (bij situaties waar kleurechtheid nodig is dan is het beter te kiezen voor extra helder / diamant glas)
  • Geschikt voor binnen- en buitentoepassing
  • Standaard ongeslepen randafwerking, diverse randafwerkingen optioneel
  • Dit glas weegt 47,5 kg per m² 
  • De vermelde prijs is een m² prijs
  • Op maat samen te stellen in de glasconfigurator

 

Helder glas 19 mm wordt door ons:

  • Op maat geleverd
  • Geleverd volgens opgegeven specificatie (let op! voor glas gelden productie toleranties!)
  • Geleverd op afleveradres. Ophalen is ook mogelijk, de ophaalopties staan vermeld op de betaalpagina

 

Aandachtspunten 19 mm helder glas:

  • Voor de productie van maatwerk glas zijn binnen de glasbranche toleranties bepaald op het gebied van maatvoering, kwaliteit en afwerking. Deze zijn branche breed en worden door alle glasbedrijven gehanteerd. Houdt er rekening mee dat het mogelijk is dat glas een kleine maatafwijking kan hebben (ca. 1 - 2 mm), en bepaalde minuscule beschadigingen niet altijd gereclameerd kunnen worden
  • Denk goed na over de juiste glasmaat. Zodra je bestelling in productie is gegaan zijn maatwijzigingen niet meer mogelijk
  • Binnen de glasbranche is het gebruikelijk om een minimale oppervlakte per stuk te berekenen. Dit is nodig omdat de handling van een order altijd nodig is en hiermee wordt voorkomen dat een glasplaatje bijv. € 1,50 zou gaan kosten, terwijl de feitelijke productiekosten veel hoger liggen. De minimaal te berekenen oppervlakte verschilt per product en staat vermeld onder het tabje "Specificaties" op de productpagina
Specificaties
Art. nr. 300009
Glasdikte in mm 19
Glas kleur helder
Minimale productiemaat 90 x 90 mm
Maximale productiemaat 1500 x 3000 mm
Verwachte levertijd 7 - 10 werkdagen
Leveringsomvang op maat gemaakt
Leveringseenheid per m²
Verpakking onverpakt
Verzendkosten NL 39,50
Verzendkosten BE 39,50
Verzendkosten EU dit artikel kan alleen naar NL en BE worden verstuurd
Afhalen mogelijk? ja, ophalen kan in:, Oosterhout (Noord-Brabant), 's-Hertogenbosch, (bestelling altijd via de website plaatsen)
Minimum m² (per stuk) 0.40

Wat is de productie- en levertijd van mijn maatwerk glas of spiegel?

Om te beginnen: je kan maatwerk glas niet vergelijken met standaardpakketjes die je via o.a. Bol.com of Coolblue kan bestellen. Maatwerk glas vergt productie, planning en apart vervoer. En dit kost allemaal veel meer tijd dan een standaard product uit het schap halen en opsturen via een pakketdienst. Een maatwerk spiegel binnen 3 dagen geleverd op locatie lukt gewoonweg niet.

Welke maten glas en spiegels kan ik bestellen?

GlasBoertje.nl levert glas en spiegels op maat. Je kan dus zelf de maatvoering aangeven van het glas wat je nodig hebt. Er zitten echter wel wat technische en praktische restricties aan de afmetingen. Hele kleine glasplaten of spiegels zijn lastig te bewerken, hele grote panelen kunnen misschien breken bij vervoer of kunnen überhaupt niet op een bezorgauto worden geladen en er zijn restricties op het gebied van breukrisico ARBO wetgeving en letselveiligheid.

Moet ik veiligheidsglas gebruiken?

In de meeste situaties is veiligheidsglas vereist. Dit staat omschreven in het bouwbesluit, welke onder andere verwijst naar de NEN2608. Lees in dit artikel meer over de werking, bepaling en toepasbaarheid veiligheid vlakglas. En waarom en wanneer dit voor jou ook geldt.

Kan ik de bestelling van maatwerk glas en/of spiegels aanpassen?

Vanaf het moment dat u een melding van ons heeft gehad dat uw bestelling in productie is gegaan kunnen we de order niet meer aanpassen. Controleer dus goed je bestelling voordat je deze plaatst.

Kan ik mijn maatwerk glas of spiegel ná de levering nog laten aanpassen?

Aanpassen van je glasproduct is niet altijd mogelijk. Gehard glas kan je bijvoorbeeld niet meer bewerken nadat het gehard is. Vraag bij ons na of het mogelijk is iets aan te passen. Houdt er wel rekening mee dat je transportkosten zal moeten betalen voor het ophalen en het opnieuw leveren van het glas, tenzij je dit op eigen gelegenheid brengt naar Den Bosch of Oosterhout. Ook het aanpassen van het glas brengt kosten met zich mee. Aanpassingen zijn geheel voor eigen risico.

Kan ik de bestelling van maatwerk glas en/of spiegels annuleren?

Annuleren van op maat besteld glas en spiegels is niet mogelijk. Deze producten worden speciaal voor u gemaakt en bewerkt en kunnen we niet terug in de voorraad zetten. Derhalve vallen deze buiten het herroepingsrecht. Zodra u een mail van ons heeft ontvangen waarin we aangeven dat je bestelling in productie is gegaan is annuleren helaas niet meer mogelijk.

Kan ik de bestelling van mijn maatwerk glas en/of spiegels retourneren?

Nee, het is helaas niet mogelijk om op maat gemaakt glas en/of spiegels aan ons terug te sturen. Deze zijn namelijk volgens jouw opgegeven specificaties gemaakt en geleverd. Voor maatwerk zijn uitzonderingen van toepassing m.b.t. het herroepingsrecht.

Waarom is mijn maatwerk glas of spiegel niet verpakt?

We leveren glas en spiegels met speciaal glasvervoer. Dat is een vrachtauto met een rek aan de zijkant en binnenkant waartegen glas en spiegels kunnen worden geplaatst en vervoerd. Door deze manier van vervoer is verpakken niet nodig tijdens het vervoer. Dit bespaart je niet alleen geld (inpakken en materiaal zijn prijzig) maar het is ook beter voor het milieu. Als je je spiegel toch wilt laten inpakken omdat je deze bijvoorbeeld zelf nog moet verplaatsen of opslaan dan kan dat tot een afmeting van 1000 x 2000 mm. Hier zitten echter wel kosten aan verbonden. Deze kan je terugvinden in de configurator. Grotere panelen kunnen niet worden ingepakt omdat het glas te zwaar is en door de verpakking heen zou scheuren, en omdat het dan te onhandelbaar zou worden met tillen en vervoeren.

Kan mijn bestelling worden geleverd?

Bij GlasBoertje bezorgen we maatwerk glas en spiegels in heel Nederland en het Nederlandstalig deel van België. Speciaal glastransport zorgt ervoor dat je bestelling veilig en onbeschadigd aankomt, zonder risico op breuk tijdens het transport. Je hebt de mogelijkheid om zowel een factuuradres als een afleveradres op te geven, wat ideaal is voor ondernemers die op verschillende locaties glas nodig hebben.

De glasbestelbusjes van onze vervoerder zijn speciaal uitgerust om glasplaten en spiegels optimaal te kunnen vervoeren. Houd er rekening mee dat de chauffeur glas en spiegels tot maximaal 20 kg en maximaal 1000 x 2000 mm alleen kan lossen. Voor grotere afmetingen of zwaardere panelen vragen we om hulp bij het tillen, dus zorg ervoor dat er iemand aanwezig is om de chauffeur te assisteren. Bij hele grote en zware panelen zijn zelfs meerdere mensen noodzakelijk.

De levering vindt plaats op de begane grond, bij de eerste deur. Helaas is levering op verdiepingen niet mogelijk vanwege de planning en route voor die dag. We willen benadrukken dat dit ook gebruikelijk is bij andere glaswebshops, maar wij communiceren dit graag duidelijk om misverstanden te voorkomen.

Heb je nog vragen of speciale verzoeken met betrekking tot de levering? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. Bij GlasBoertje streven we ernaar om je bestelling netjes en op tijd afgeleverd te krijgen, en we zijn altijd blij om je te helpen met al je glas- en spiegelbehoeften. Vertrouw op onze expertise en heldere communicatie voor een zorgeloze levering.

 

Wanneer wordt er geleverd?

Om glastransport efficiënt te laten verlopen leveren we volgens vaste routes. In het kaartje staan getallen; dit zijn de eerste twee getallen van je postcode. De kleur op de kaart vertegenwoordigt een routedag. Kijk in de legenda om te zien welke kleur bij welke afleverdag hoort. Als de levering alleen losse onderdelen betreft (en dus geen maatwerk glasproducten), dan zullen we hiervoor de pakketdienst inschakelen. Deze bezorgen je pakket vaak binnen enkele werkdagen (mits bij ons of bij onze leverancier op voorraad). Je zal hiervan een track-en-trace mail over ontvangen, indien deze beschikbaar is. Kijk op de productpagina´s voor een indicatie van productie/levertijd.

De levering van glasartikelen is te vergelijken met de levering van een wasmachine of bankstel. Het is een duurzaam en delicaat product wat je niet zomaar met de pakketdienst laat afleveren. Het wordt netjes geleverd en het is dan wel wenselijk dat er iemand aanwezig is op het moment van levering. Je ontvangt ruim vantevoren een afleverdatum per e-mail. En de middag vóór de levering sturen we je nog een SMS met een tijdsindicatie van levering.

Mocht je niet thuis kunnen zijn dan zijn er voldoende andere mogelijkheden; we kunnen bij de buren leveren, achter in de tuin, onder een carport of in de schuur neerzetten of een andere plaats die je zelf veilig acht. Of de levering een week doorschuiven etc. etc. Meldt dit a.u.b. wel tijdig aan ons zodat de chauffeur vooraf duidelijke instructies heeft. Hiermee voorkomen last-minute uitzoekwerk als de chauffeur bij je voor de deur staat en onverwacht niemand aantreft. Als de chauffeur niemand aantreft bij de levering en niet weet wat hij met de bestelling moet doen, dan zal deze de spullen mee retour nemen en schuift de levering een week op. Helaas zijn we dan genoodzaakt de transportkosten voor deze extra levering wel door te berekenen.

 

Bezorggebieden sept. 2024

 

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ook dat kan! Geef dan bij het afronden van je bestelling aan dat je de bestelling graag zou willen ophalen. De afhaal locaties staan op de betaalpagina vermeld. Op het moment dat je bestelling daar klaar zal staan, zullen we je informeren over de ophaalmogelijkheden, tijden etc. etc. Er zijn een aantal afhaallocaties die kosten doorberekenen voor het ontvangen van je bestelling en de afhandeling voor het afhalen van je bestelling. Deze kosten worden ook aan ons doorberekend en we moeten deze helaas ook aan jou doorberekenen, hoe vervelend we dit ook vinden... De losse producten (niet-glas producten) liggen niet op alle afhaal locaties op voorraad en deze zullen we naar je moeten opsturen. Deze verzendkosten zullen we helaas ook moeten doorberekenen. Deze staan ook vermeld op betaalpagina, als totaal bij de afhaalkosten van de afhaallocaties.

Een aantal afhaallocaties zijn beperkt in openingstijden. Dit zijn bedrijfslocaties die normale kantoortijden kennen en sommige locaties zijn op vrijdagmiddag om 15:00 uur gesloten. Houdt hier wel rekening mee als je kiest voor afhalen. Afhalen bij GlasBoertje kan natuurlijk ook, dan zijn we wat flexibeler wat tijden betreft.

Wanneer je kiest voor de afhaal optie dan is het vanzelfsprekend dat het risico van breuk en/of beschadiging bij het afhalen ook wordt overgedragen. Controleer bij afhalen je bestelling dus goed voordat je deze meeneemt.