Grijs getint glas 12 mm

Enkel glas, helder glas met grijze tint, dikte 12 mm, wordt op maat gemaakt

(meer informatie)
Art. nr.
300208
€ 171,00
per m²
Levertijd: 7 - 10 werkdagen
  • Korte levertijden (ook van maatwerk glas en spiegels)
  • Perfecte kwaliteit en voordelig geprijsd
  • Uitmuntende klantenservice
  • Gratis verzending vanaf € 500,- (incl. BTW)
  • Leveren in NL en Vlaanderen (m.u.v. Waddeneilanden) of afhalen in NL
  • Betalen met o.a. iDeal, Riverty, Billink, Bancontact, PayPal, Creditcard

Grijs getint glas 12 mm is een glasplaat van 12 mm dik met een grijze tint. Grijs getint glas wordt gebruikt wanneer je doorzicht wilt hebben met een grijze tint. Glas kan een grote invloed hebben op de uitstraling en sfeer van bijvoorbeeld een woonkamer of kantoor. Als je normaal helder glas te licht en saai vindt is grijs getint glas een goede optie. De grijze kleur in het glas zorgt ervoor dat het doorzicht een grijze tint krijgt. De grijze tint zorgt er ook voor dat het doorzicht wat minder wordt. De grijze kleur houdt het licht meer tegen dan normaal helder glas, waardoor het doorzicht ook iets minder goed is.

Dit gekleurde glas wordt ook wel parsol glas genoemd. Dit glas is doorzichtig en door-en-door gekleurd, we noemen dat "in de massa gekleurd glas". De stoffen die de grijze kleur veroorzaken zijn tijdens het productieproces van het glas aan het vloeibare glas toegevoegd. Hierdoor is de grijze kleur ingesloten in het glas en is het kleurvast. Bij deze glassoort geldt de regel: "hoe dikker het glas, hoe meer kleurintensiteit". Oftewel, een grijze glasplaat van 10 mm dikte is donkerder van kleur dan een grijze glasplaat van 6 mm dikte. Onze glas configurator helpt je bij het samenstellen van je grijs gekleurd glas op maat. Je kan kiezen uit verschillende modellen, randafwerkingen en afgeronde hoeken.

De randen van 12 mm glas kan je polygeslepen laten afwerken en je kan er een facetrand aan laten slijpen van maximaal 50 mm breed.

 

Kenmerken grijs getint glas 12 mm:

  • Grijs getint glas
  • Heldere doorkijk met een grijze tint in het glas
  • Geschikt voor binnen- en buitentoepassing
  • Standaard ongeslepen randafwerking, diverse randafwerkingen optioneel
  • De vermelde prijs is een m² prijs
  • Op maat samen te stellen in de glas configurator

 

Grijs getint glas 12 mm wordt door ons:

  • Op maat geleverd
  • Geleverd volgens opgegeven specificatie (let op! voor glas gelden productie toleranties!)
  • Geleverd op afleveradres. Ophalen is ook mogelijk, de ophaalopties staan vermeld op de betaalpagina

 

Aandachtspunten 12 mm grijs getint glas:

  • Voor de productie van maatwerk glas zijn binnen de glasbranche toleranties bepaald op het gebied van maatvoering, kwaliteit en afwerking. Deze zijn branche breed en worden door alle glasbedrijven gehanteerd. Houdt er rekening mee dat het mogelijk is dat glas een kleine maatafwijking kan hebben (ca. 1 - 2 mm), en bepaalde minuscule beschadigingen niet altijd gereclameerd kunnen worden
  • Denk goed na over de juiste glasmaat. Zodra je bestelling in productie is gegaan zijn maatwijzigingen niet meer mogelijk
  • Binnen de glasbranche is het gebruikelijk om een minimale oppervlakte per stuk te berekenen. Dit is nodig omdat de handling van een order altijd nodig is en hiermee wordt voorkomen dat een glasplaatje bijv. € 1,50 zou gaan kosten, terwijl de feitelijke productiekosten veel hoger liggen. De minimaal te berekenen oppervlakte verschilt per product en staat vermeld onder het tabje "Meer informatie" op de productpagina
Specificaties
Art. nr. 300208
Glasdikte in mm 12
Glas kleur grijs
Minimale productiemaat 90 x 90 mm
Maximale productiemaat 1500 x 3000 mm
Verwachte levertijd 7 - 10 werkdagen
Leveringsomvang op maat gemaakt
Leveringseenheid per m²
Verpakking onverpakt
Verzendkosten NL 39,50
Verzendkosten BE 39,50
Verzendkosten EU dit artikel kan alleen naar NL en BE worden verstuurd
Afhalen mogelijk? ja, ophalen kan in:, Oosterhout (Noord-Brabant), 's-Hertogenbosch, (bestelling altijd via de website plaatsen)
Minimum m² (per stuk) 0.40

Wat is de productie- en levertijd van mijn maatwerk glas of spiegel?

Om te beginnen: je kan maatwerk glas niet vergelijken met standaardpakketjes die je via o.a. Bol.com of Coolblue kan bestellen. Maatwerk glas vergt productie, planning en apart vervoer. En dit kost allemaal veel meer tijd dan een standaard product uit het schap halen en opsturen via een pakketdienst. Een maatwerk spiegel binnen 3 dagen geleverd op locatie lukt gewoonweg niet.

Welke maten glas en spiegels kan ik bestellen?

GlasBoertje.nl levert glas en spiegels op maat. Je kan dus zelf de maatvoering aangeven van het glas wat je nodig hebt. Er zitten echter wel wat technische en praktische restricties aan de afmetingen. Hele kleine glasplaten of spiegels zijn lastig te bewerken, hele grote panelen kunnen misschien breken bij vervoer of kunnen überhaupt niet op een bezorgauto worden geladen en er zijn restricties op het gebied van breukrisico ARBO wetgeving en letselveiligheid.

Moet ik veiligheidsglas gebruiken?

In de meeste situaties is veiligheidsglas vereist. Dit staat omschreven in het bouwbesluit, welke onder andere verwijst naar de NEN2608. Lees in dit artikel meer over de werking, bepaling en toepasbaarheid veiligheid vlakglas. En waarom en wanneer dit voor jou ook geldt.

Waarom is mijn maatwerk glas of spiegel niet verpakt?

We leveren glas en spiegels met speciaal glasvervoer. Dat is een vrachtauto met een rek aan de zijkant en binnenkant waartegen glas en spiegels kunnen worden geplaatst en vervoerd. Door deze manier van vervoer is verpakken niet nodig tijdens het vervoer. Dit bespaart je niet alleen geld (inpakken en materiaal zijn prijzig) maar het is ook beter voor het milieu. Als je je spiegel toch wilt laten inpakken omdat je deze bijvoorbeeld zelf nog moet verplaatsen of opslaan dan kan dat tot een afmeting van 1000 x 2000 mm. Hier zitten echter wel kosten aan verbonden. Deze kan je terugvinden in de configurator. Grotere panelen kunnen niet worden ingepakt omdat het glas te zwaar is en door de verpakking heen zou scheuren, en omdat het dan te onhandelbaar zou worden met tillen en vervoeren.

Kan mijn bestelling worden geleverd?

Bij GlasBoertje bezorgen we maatwerk glas en spiegels in heel Nederland en het Nederlandstalig deel van België. Speciaal glastransport zorgt ervoor dat je bestelling veilig en onbeschadigd aankomt, zonder risico op breuk tijdens het transport. Je hebt de mogelijkheid om zowel een factuuradres als een afleveradres op te geven, wat ideaal is voor ondernemers die op verschillende locaties glas nodig hebben.

De glasbestelbusjes van onze vervoerder zijn speciaal uitgerust om glasplaten en spiegels optimaal te kunnen vervoeren. Houd er rekening mee dat de chauffeur glas en spiegels tot maximaal 20 kg en maximaal 1000 x 2000 mm alleen kan lossen. Voor grotere afmetingen of zwaardere panelen vragen we om hulp bij het tillen, dus zorg ervoor dat er iemand aanwezig is om de chauffeur te assisteren. Bij hele grote en zware panelen zijn zelfs meerdere mensen noodzakelijk.

De levering vindt plaats op de begane grond, bij de eerste deur. Helaas is levering op verdiepingen niet mogelijk vanwege de planning en route voor die dag. We willen benadrukken dat dit ook gebruikelijk is bij andere glaswebshops, maar wij communiceren dit graag duidelijk om misverstanden te voorkomen.

Heb je nog vragen of speciale verzoeken met betrekking tot de levering? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. Bij GlasBoertje streven we ernaar om je bestelling netjes en op tijd afgeleverd te krijgen, en we zijn altijd blij om je te helpen met al je glas- en spiegelbehoeften. Vertrouw op onze expertise en heldere communicatie voor een zorgeloze levering.

 

Wanneer wordt er geleverd?

Om glastransport efficiënt te laten verlopen leveren we volgens vaste routes. In het kaartje staan getallen; dit zijn de eerste twee getallen van je postcode. De kleur op de kaart vertegenwoordigt een routedag. Kijk in de legenda om te zien welke kleur bij welke afleverdag hoort. Als de levering alleen losse onderdelen betreft (en dus geen maatwerk glasproducten), dan zullen we hiervoor de pakketdienst inschakelen. Deze bezorgen je pakket vaak binnen enkele werkdagen (mits bij ons of bij onze leverancier op voorraad). Je zal hiervan een track-en-trace mail over ontvangen, indien deze beschikbaar is. Kijk op de productpagina´s voor een indicatie van productie/levertijd.

De levering van glasartikelen is te vergelijken met de levering van een wasmachine of bankstel. Het is een duurzaam en delicaat product wat je niet zomaar met de pakketdienst laat afleveren. Het wordt netjes geleverd en het is dan wel wenselijk dat er iemand aanwezig is op het moment van levering. Je ontvangt ruim vantevoren een afleverdatum per e-mail. En de middag vóór de levering sturen we je nog een SMS met een tijdsindicatie van levering.

Mocht je niet thuis kunnen zijn dan zijn er voldoende andere mogelijkheden; we kunnen bij de buren leveren, achter in de tuin, onder een carport of in de schuur neerzetten of een andere plaats die je zelf veilig acht. Of de levering een week doorschuiven etc. etc. Meldt dit a.u.b. wel tijdig aan ons zodat de chauffeur vooraf duidelijke instructies heeft. Hiermee voorkomen last-minute uitzoekwerk als de chauffeur bij je voor de deur staat en onverwacht niemand aantreft. Als de chauffeur niemand aantreft bij de levering en niet weet wat hij met de bestelling moet doen, dan zal deze de spullen mee retour nemen en schuift de levering een week op. Helaas zijn we dan genoodzaakt de transportkosten voor deze extra levering wel door te berekenen.

 

Bezorggebieden sept. 2024

 

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ook dat kan! Geef dan bij het afronden van je bestelling aan dat je de bestelling graag zou willen ophalen. De afhaal locaties staan op de betaalpagina vermeld. Op het moment dat je bestelling daar klaar zal staan, zullen we je informeren over de ophaalmogelijkheden, tijden etc. etc. Er zijn een aantal afhaallocaties die kosten doorberekenen voor het ontvangen van je bestelling en de afhandeling voor het afhalen van je bestelling. Deze kosten worden ook aan ons doorberekend en we moeten deze helaas ook aan jou doorberekenen, hoe vervelend we dit ook vinden... De losse producten (niet-glas producten) liggen niet op alle afhaal locaties op voorraad en deze zullen we naar je moeten opsturen. Deze verzendkosten zullen we helaas ook moeten doorberekenen. Deze staan ook vermeld op betaalpagina, als totaal bij de afhaalkosten van de afhaallocaties.

Een aantal afhaallocaties zijn beperkt in openingstijden. Dit zijn bedrijfslocaties die normale kantoortijden kennen en sommige locaties zijn op vrijdagmiddag om 15:00 uur gesloten. Houdt hier wel rekening mee als je kiest voor afhalen. Afhalen bij GlasBoertje kan natuurlijk ook, dan zijn we wat flexibeler wat tijden betreft.

Wanneer je kiest voor de afhaal optie dan is het vanzelfsprekend dat het risico van breuk en/of beschadiging bij het afhalen ook wordt overgedragen. Controleer bij afhalen je bestelling dus goed voordat je deze meeneemt.