Installatie hardglas extra helder 10 mm

Gehard extra helder glas 10 mm, voor (douche) wanden- en/of deuren, op maat gemaakt

(meer informatie)
Art. nr.
301011
€ 417,00
per m²
Levertijd: 2 - 3 werkweken
  • Korte levertijden (ook van maatwerk glas en spiegels)
  • Perfecte kwaliteit en voordelig geprijsd
  • Uitmuntende klantenservice
  • Gratis verzending vanaf € 500,- (incl. BTW)
  • Leveren in NL en Vlaanderen (m.u.v. Waddeneilanden) of afhalen in NL
  • Betalen met o.a. iDeal, Riverty, Billink, Bancontact, PayPal, Creditcard

Installatie hardglas extra helder 10 mm is gehard extra helder glas met daarin maximaal 5 uitsparingen/gaten voor bijvoorbeeld scharnieren, klemmen en/of deurgrepen/knoppen. Tevens zijn de randen van installatieglas standaard polygeslepen afgewerkt. De vermelde m² is een all-in prijs. Hierdoor kan je eenvoudig de prijs van het glas berekenen, zonder bijkomende kosten.

Gehard extra helder installatieglas van 10 mm dikte wordt vaak gebruikt voor glazen binnendeuren, schuifdeuren of grotere/hogere douchewanden. Wanneer een douchewand wat groter is zorgt 10 mm extra helder installatieglas voor een stevigere constructie. Als je extreem grote binnendeuren hebt zou je nog kunnen kiezen voor 12 mm dik extra helder installatieglas.

 

Belangrijkste kenmerken van installatie hardglas extra helder 10 mm:

tick-marks  Gehard, extra helder glas 10 mm met maximaal 5 uitsparingen voor scharnieren/klemmen/deurgreep/deurknop, inclusief rondom polygeslepen randafwerking (de vermelde m² prijs is een all-in prijs, inclusief deze sparingen en polygeslepen randafwerking)
tick-marks  Pre-fab glas product voor gebruik als bijv. (douche)deur, (douche)wand en meer hardglas toepassingen waarbij uitsparingen in het glas noodzakelijk zijn
tick-marks  Combineer met diverse deurbeslag zoals douchedeur scharnieren, klemmen, knoppen, grepen etc.
tick-marks  Geschikt voor binnen- en buiten toepassing
tick-marks  Standaard polygeslepen randafwerking
tick-marks  Dit glas weegt 25 kg per m²
tick-marks  De vermelde prijs is een m² prijs
tick-marks  Op maat samen te stellen in de glasconfigurator
tick-marks  Standaard wordt dit geleverd met een hardings stempel in de hoek van het glas. Vermeld duidelijk bij de bestelling als u deze stempel er niet op wilt hebben

 

Installatie hardglas extra helder 10 mm wordt door ons:

tick-marks  Op maat geleverd
tick-marks  Geleverd volgens opgegeven specificatie (let op! voor glas gelden productie toleranties!)
tick-marks  Geleverd op afleveradres. Ophalen is ook mogelijk, de ophaalopties staan vermeld op de betaalpagina

 

Aandachtspunten voor 10 mm installatie hardglas extra helder:

tick-marks  Je bent zelf ten alle tijden verantwoordelijk voor het toepassen van de in jouw land geldende veiligheidsnormen- en eisen ! In Nederland is dat onder andere de NEN-3569:2011 (“Vlakglas voor gebouwen – Risicobeperking van lichamelijk letsel door brekend en vallend glas – Eisen” voor Nederland).
tick-marks  Voor de productie van maatwerk glas zijn binnen de glasbranche toleranties bepaald op het gebied van maatvoering, kwaliteit en afwerking. Deze zijn branche breed en worden door alle glasbedrijven gehanteerd. Houdt er rekening mee dat het mogelijk is dat glas een kleine maatafwijking kan hebben (ca. 1 - 2 mm), en bepaalde minuscule beschadigingen niet altijd gereclameerd kunnen worden
tick-marks  Denk goed na over de juiste glasmaat. Zodra je bestelling in productie is gegaan zijn maatwijzigingen niet meer mogelijk
tick-marks  Binnen de glasbranche is het gebruikelijk om een minimale oppervlakte per stuk te berekenen. Dit is nodig omdat de handling van een order altijd nodig is en hiermee wordt voorkomen dat een glasplaatje bijv. € 1,50 zou gaan kosten, terwijl de feitelijke productiekosten veel hoger liggen. De minimaal te berekenen oppervlakte verschilt per product en staat vermeld onder het tabje "Meer informatie" op de productpagina.

Specificaties
Art. nr. 301011
Glasdikte in mm 10
Glas kleur extra helder
Minimale productiemaat 200 x 250 mm
Maximale productiemaat 2400 x 4000 mm
Verwachte levertijd 2 - 3 werkweken
Leveringsomvang op maat gemaakt
Leveringseenheid per m²
Verpakking onverpakt
Verzendkosten NL 39,50
Verzendkosten BE 39,50
Verzendkosten EU dit artikel kan alleen naar NL en BE worden verstuurd
Afhalen mogelijk? ja, ophalen kan in:, Oosterhout (Noord-Brabant), 's-Hertogenbosch, (bestelling altijd via de website plaatsen)
Minimum m² (per stuk) 0.50

Welke maten glas en spiegels kan ik bestellen?

GlasBoertje.nl levert glas en spiegels op maat. Je kan dus zelf de maatvoering aangeven van het glas wat je nodig hebt. Er zitten echter wel wat technische en praktische restricties aan de afmetingen. Hele kleine glasplaten of spiegels zijn lastig te bewerken, hele grote panelen kunnen misschien breken bij vervoer of kunnen überhaupt niet op een bezorgauto worden geladen en er zijn restricties op het gebied van breukrisico ARBO wetgeving en letselveiligheid.

Moet ik veiligheidsglas gebruiken?

In de meeste situaties is veiligheidsglas vereist. Dit staat omschreven in het bouwbesluit, welke onder andere verwijst naar de NEN2608. Lees in dit artikel meer over de werking, bepaling en toepasbaarheid veiligheid vlakglas. En waarom en wanneer dit voor jou ook geldt.

Waarom is mijn maatwerk glas of spiegel niet verpakt?

We leveren glas en spiegels met speciaal glasvervoer. Dat is een vrachtauto met een rek aan de zijkant en binnenkant waartegen glas en spiegels kunnen worden geplaatst en vervoerd. Door deze manier van vervoer is verpakken niet nodig tijdens het vervoer. Dit bespaart je niet alleen geld (inpakken en materiaal zijn prijzig) maar het is ook beter voor het milieu. Als je je spiegel toch wilt laten inpakken omdat je deze bijvoorbeeld zelf nog moet verplaatsen of opslaan dan kan dat tot een afmeting van 1000 x 2000 mm. Hier zitten echter wel kosten aan verbonden. Deze kan je terugvinden in de configurator. Grotere panelen kunnen niet worden ingepakt omdat het glas te zwaar is en door de verpakking heen zou scheuren, en omdat het dan te onhandelbaar zou worden met tillen en vervoeren.

Kan mijn bestelling worden geleverd?

Bij GlasBoertje bezorgen we maatwerk glas en spiegels in heel Nederland en het Nederlandstalig deel van België. Speciaal glastransport zorgt ervoor dat je bestelling veilig en onbeschadigd aankomt, zonder risico op breuk tijdens het transport. Je hebt de mogelijkheid om zowel een factuuradres als een afleveradres op te geven, wat ideaal is voor ondernemers die op verschillende locaties glas nodig hebben.

De glasbestelbusjes van onze vervoerder zijn speciaal uitgerust om glasplaten en spiegels optimaal te kunnen vervoeren. Houd er rekening mee dat de chauffeur glas en spiegels tot maximaal 20 kg en maximaal 1000 x 2000 mm alleen kan lossen. Voor grotere afmetingen of zwaardere panelen vragen we om hulp bij het tillen, dus zorg ervoor dat er iemand aanwezig is om de chauffeur te assisteren. Bij hele grote en zware panelen zijn zelfs meerdere mensen noodzakelijk.

De levering vindt plaats op de begane grond, bij de eerste deur. Helaas is levering op verdiepingen niet mogelijk vanwege de planning en route voor die dag. We willen benadrukken dat dit ook gebruikelijk is bij andere glaswebshops, maar wij communiceren dit graag duidelijk om misverstanden te voorkomen.

Heb je nog vragen of speciale verzoeken met betrekking tot de levering? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. Bij GlasBoertje streven we ernaar om je bestelling netjes en op tijd afgeleverd te krijgen, en we zijn altijd blij om je te helpen met al je glas- en spiegelbehoeften. Vertrouw op onze expertise en heldere communicatie voor een zorgeloze levering.

 

Wanneer wordt er geleverd?

Om glastransport efficiënt te laten verlopen leveren we volgens vaste routes. In het kaartje staan getallen; dit zijn de eerste twee getallen van je postcode. De kleur op de kaart vertegenwoordigt een routedag. Kijk in de legenda om te zien welke kleur bij welke afleverdag hoort. Als de levering alleen losse onderdelen betreft (en dus geen maatwerk glasproducten), dan zullen we hiervoor de pakketdienst inschakelen. Deze bezorgen je pakket vaak binnen enkele werkdagen (mits bij ons of bij onze leverancier op voorraad). Je zal hiervan een track-en-trace mail over ontvangen, indien deze beschikbaar is. Kijk op de productpagina´s voor een indicatie van productie/levertijd.

De levering van glasartikelen is te vergelijken met de levering van een wasmachine of bankstel. Het is een duurzaam en delicaat product wat je niet zomaar met de pakketdienst laat afleveren. Het wordt netjes geleverd en het is dan wel wenselijk dat er iemand aanwezig is op het moment van levering. Je ontvangt ruim vantevoren een afleverdatum per e-mail. En de middag vóór de levering sturen we je nog een SMS met een tijdsindicatie van levering.

Mocht je niet thuis kunnen zijn dan zijn er voldoende andere mogelijkheden; we kunnen bij de buren leveren, achter in de tuin, onder een carport of in de schuur neerzetten of een andere plaats die je zelf veilig acht. Of de levering een week doorschuiven etc. etc. Meldt dit a.u.b. wel tijdig aan ons zodat de chauffeur vooraf duidelijke instructies heeft. Hiermee voorkomen last-minute uitzoekwerk als de chauffeur bij je voor de deur staat en onverwacht niemand aantreft. Als de chauffeur niemand aantreft bij de levering en niet weet wat hij met de bestelling moet doen, dan zal deze de spullen mee retour nemen en schuift de levering een week op. Helaas zijn we dan genoodzaakt de transportkosten voor deze extra levering wel door te berekenen.

 

Bezorggebieden sept. 2024

 

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ook dat kan! Geef dan bij het afronden van je bestelling aan dat je de bestelling graag zou willen ophalen. De afhaal locaties staan op de betaalpagina vermeld. Op het moment dat je bestelling daar klaar zal staan, zullen we je informeren over de ophaalmogelijkheden, tijden etc. etc. Er zijn een aantal afhaallocaties die kosten doorberekenen voor het ontvangen van je bestelling en de afhandeling voor het afhalen van je bestelling. Deze kosten worden ook aan ons doorberekend en we moeten deze helaas ook aan jou doorberekenen, hoe vervelend we dit ook vinden... De losse producten (niet-glas producten) liggen niet op alle afhaal locaties op voorraad en deze zullen we naar je moeten opsturen. Deze verzendkosten zullen we helaas ook moeten doorberekenen. Deze staan ook vermeld op betaalpagina, als totaal bij de afhaalkosten van de afhaallocaties.

Een aantal afhaallocaties zijn beperkt in openingstijden. Dit zijn bedrijfslocaties die normale kantoortijden kennen en sommige locaties zijn op vrijdagmiddag om 15:00 uur gesloten. Houdt hier wel rekening mee als je kiest voor afhalen. Afhalen bij GlasBoertje kan natuurlijk ook, dan zijn we wat flexibeler wat tijden betreft.

Wanneer je kiest voor de afhaal optie dan is het vanzelfsprekend dat het risico van breuk en/of beschadiging bij het afhalen ook wordt overgedragen. Controleer bij afhalen je bestelling dus goed voordat je deze meeneemt.