Garantie bij GlasBoertje.nl

Garantie; voorwaarden en toelichting

Wij leveren kwaliteitsproducten van gerenommeerde bedrijven en merken zodat we ook kunnen garanderen dat elk door ons geleverd product voldoet aan de normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Er kan helaas geen aanspraak worden gedaan op garantie wanneer de slijtage als normaal kan worden beschouwd en/of de beschadiging is ontstaan door opzet, onachtzaamheid of nalatig onderhoud, onjuiste montagewijze en onjuist gebruik van artikelen.

 

Normale slijtage

Geen enkel product heeft het eeuwige leven. En het ene product is wat meer onderhevig aan slijtage door gebruik dan het andere. Je kan je voorstellen dat een spiegel die gebruikt wordt in een sportschool een andere slijtage ondervind dan wanneer je diezelfde spiegel buiten in de tuin ophangt of in een badkamer monteert. Wanneer je spiegels in een vochtige ruimte gaat gebruiken kan je de levensduur vergroten door de kopse kanten rondom te voorzien van een blanke metaallak. Hiermee scherm je de zilverlaag aan de kopse kanten af waardoor vocht er niet bij kan. Door deze simpele behandeling beperk je de kans op roestvorming langs de randen aanzienlijk.
Een douchedeurscharnier is berekend op vocht, een bepaalde belasting op het scharnier en gebruiksintensiteit. Bij normaal gebruik gaan deze vele jaren mee. Vaak wordt er tussen de 2 en 5 jaar garantie gegeven op scharnieren omdat de gebruiksintensiteit bekend is en uitvoerig getest is door de fabrikanten.
Op deze manier heeft ieder product een eigen vorm van normale slijtage.

 

Opzet

Wanneer je met opzet iets stuk maakt of iets expres op een andere manier iets gebruikt of belast dan is er natuurlijk geen sprake meer van normaal gebruik en vervalt de garantie. Hang bijvoorbeeld geen was of douchegordijn aan een stabilisatiestang in de douche. De kans op doorbuigen of beschadigingen is daarmee groot. Dat is natuurlijk geen garantie want daar is het product niet voor bedoelt en wordt opzettelijk voor andere doeleinden gebruikt.

 

Onachtzaamheid of nalatig onderhoud

Elk product heeft wel iets van onderhoud nodig om het langer goed te laten functioneren of netjes te houden. Net zoals veel dingen onderhoud nodig hebben is dat bij glas, spiegels en montagematerialen ook het geval. Je kan niet verwachten dat een spiegel nooit schoongemaakt hoeft te worden, een glasplaat van je terras of balkon zonder schoonmaakbeurt kan en dat je je scharnieren en glas van de douche ook niet hoeft bij te houden. Zelfs bij SGG Timeless anti-kalkglas is enig onderhoud noodzakelijk. Gebruik hierbij neutrale schoonmaakmiddelen en maak alles goed droog als je klaar bent. Bekijk goed wat je kan gebruiken om bepaalde producten te onderhouden. Zo moet je spiegels niet met zuurhoudende schoonmaakmiddelen schoonmaken, zuren tasten de zilverlaag aan van de spiegel die op de kopse kant zichtbaar zijn. Als je dit niet goed schoonmaakt en natte spiegels niet droogmaakt is de kans op roestvorming aan de randen zeer groot (bruine randen). Dit valt ook onder onachtzaamheid en nalatig onderhoud.

 

Gebruik waarvoor bedoeld

Gebruik de artikelen waarvoor ze zijn bedoelt. Glasklemmen voor de douche zijn bedoeld voor douchewanden. Ga hier dan ook geen glazen balustrades of balkonscheidingen mee monteren. En glasplaatdragers zijn bedoeld voor de montage van glazen legplankjes, en niet voor de montage van douchewanden. Lees daarom de omschrijvingen in de producten goed door voordat je deze besteld. Je kan glasmontageproducten niet lukraak overal voor gebruiken. Bij verkeerd gebruik of bij een verkeerde toepassing vervalt de garantie.
Kijk ook goed naar de belasting van artikelen. Als een scharnier een gewicht kan dragen van maximaal 40 kg, en een deurbreedte van 900 mm, hang er dan geen deur aan van 1000 mm die 50 kg weegt. Klinkt allemaal logisch maar de praktijk laat helaas zien dat we dit echt nog moeten toelichten....

 

Garantie op glas en spiegels is zeer beperkt

Op glas valt weinig garantie te geven. Als het glas onbeschadigd en met juiste maatvoering wordt geleverd, dan is het eigenlijk al klaar. Glas verandert namelijk niet van structuur, uiterlijk of kenmerken. Het enige wat er kan gebeuren is dat het beschadigd raakt aan de randen, hoeken of oppervlakte door gebruik. Hetzelfde geldt voor glasbreuk, dit gebeurt niet spontaan en er gaat altijd een actie of impact aan vooraf. En dat gebeurt na de levering. En als het glas op dat moment onbeschadigd was dan is het dus door gebruik gekomen. Krassen, beschadigen en breuk vallen dus onder opzet, onachtzaam gebruik of normale gebruikssporen.

Bij spiegels geldt dat je het goed moet onderhouden, spiegels droog moet houden en nooit met agressieve schoonmaakmiddelen moet schoonmaken. Gebruik dus geen schuurmiddelen, azijn, chloor, anti-kal etc. etc. en maak de randen altijd droog met een doek als je deze hebt schoongemaakt. 

 

Wil je aanspraak maken op je garantie? Neem dan even contact met ons op. Je kan onze contactgegevens vinden op de contactpagina.