Beglazingsblokjes 24 x 4 mm (1.000 stuks)
Beglazingsblokje van polypropyleen, universeel toepasbaar, max. glasdikte 22 mm, omtrekspeling 4 mm
(meer informatie)- Korte levertijden (ook van maatwerk glas en spiegels)
- Perfecte kwaliteit en voordelig geprijsd
- Uitmuntende klantenservice
- Gratis verzending vanaf € 500,- (incl. BTW)
- Leveren in NL en Vlaanderen (m.u.v. Waddeneilanden) of afhalen in NL
- Betalen met o.a. iDeal, Riverty, Billink, Bancontact, PayPal, Creditcard
Deze glasblokjes zijn 24 mm breed, 4 mm dik en 100 mm lang. Om te voldoen aan de plaatsingsrichtlijnen (NPR 3577; Nederlandse Praktijk Richtlijn; "eisen voor de beglazing van kozijnen, ramen en deuren in buitengevels") gebruik je dit blokje het beste bij isolatieglas van maximaal 22 mm dik. Je gebruikt dit blokje wanneer je omtrekspeling 4 mm is. De omtrekspeling is de ruimte die je rondom hebt tussen ruit en kozijn. Bij een blokje van 4 mm dik betekent dat er rondom 4 mm speling is. Hierdoor kan je je ruit in het midden van het kozijn positioneren voordat je de glaslatten aanbrengt.
Belangrijkste kenmerken van beglazingsblokje 24 x 4 mm (1.000 stuks):
Beglazingsblokjes van polypropyleen
Slagvast, ook bij lage temperaturen
Universeel toepasbaar; ventilerende eigenschappen van tunnelblokjes en de stevigheid van rasterblokjes
Lengte 100 mm, breedte 24 mm, dikte 4 mm (kleur geel)
Vermelde prijs is per 1.000 stuks (ook leverbaar per 20 stuks of 100 stuks)
Verschillende breedtes en diktes leverbaar (wel altijd 100 mm lengte)
Zie de NPR-3577 voor correcte plaatsingsrichtlijnen en gebruik glasblokjes
Deze beglazingsblokjes van 24 x 4 mm (1.000 stuks) worden geleverd:
In een doos van 1.000 stuks; 10 netjes van 100 stuks
Aandachtspunten:
Gebruik dit formaat blokje voor isolatieglas van maximaal 22 mm dikte en een omtrekspeling van 4 mm
Plaats bij voorkeur géén glasblokjes op elkaar om een andere omtrekspeling op te vangen maar plaats 1 blokje met de juiste dikte. Dunnere blokjes hebben minder of zelfs geen afvoerkanaal en dat is nou juist het doel van de blokjes; ventilerende werking en het afvoeren van vocht
De glasblokjes zorgen ervoor dat isolatieglas niet direct op het kozijn staat. Hierdoor kan vocht weglopen ten behoud van de afdichtingskit van het isolatieglas en uiteraard ook het kozijn. Kies daarom de juiste blokjes en plaats deze ook op de juiste manier
De plaatsing van de glasblokjes verschilt per situatie (de beglazing van een draai-kiepraam is bijvoorbeeld totaal anders dan de beglazing van een vast raam). Laat je goed informeren om te voorkomen dat je de blokjes verkeerd plaatst. Verkeerde plaatsing kan leiden tot schade aan het kozijn en/of glas!
Art. nr. | 213142 |
---|---|
Merk | Bloem |
Materiaal | Polypropyleen (PP) |
Lengte | 100 mm |
Breedte | 24 mm |
Hoogte | 4 mm |
Verpakking | doosje |
Leveringsomvang | per 1.000 stuks (doos) |
Leveringseenheid | per stuk |
Verwachte levertijd | 1 - 3 werkdagen |
Verzendkosten NL | 13,50 |
Verzendkosten BE | 17,50 |
Verzendkosten EU | zie de betaalpagina voor de actuele tarieven |
Kan mijn bestelling van standaard product(en) worden geleverd?
Jazeker! We leveren standaardproducten in de gehele Europese Unie (met uitzondering van de producten die langer zijn dan 150 cm). In Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden) en het Nederlandstalige deel van België kunnen leveren we lengteproducten tot een lengte van 6 meter. Je moet dan denken aan afdichtingsprofielen, U-profielen en spiegelprofielen. We hebben zelf een beperkt eigen voorraad, maar we kunnen alsnog veel producten relatief snel leveren doordat onze betrouwbare leveranciers wel een uitgebreid assortiment op voorraad hebben. Zij kunnen dit in de meeste gevallen rechtstreeks naar jouw adres verzenden.
Als producten vanuit onze eigen voorraad worden verzonden, maken we gebruik van Post NL. Wanneer Post NL hun werk goed uitvoert zal je het pakketje binnen 2 tot 3 werkdagen in huis moeten hebben. We hebben dit zelf niet in de hand en zijn echt aangewezen op de prestaties van de medewerkers van Post NL. Wij kunnen er alleen maar zorgen dat de producten z.s.m. worden verzameld en naar Post NL worden gebracht. Wij versturen onze pakketjes altijd met een track-en-trace optie en delen je deze track-en-trace code met onze klant. Hierdoor wordt je door post.nl op de hoogte gehouden van de voortgang van je pakket. We sturen nooit iets op met postzegelpost. Dit is weliswaar een stuk goedkoper maar je weet nooit waar je pakket ergens is. We hebben in het verleden slechte ervaringen gehad met postzegelpost waarbij regelmatig enveloppen niet werden geleverd. Deze manier van verzenden doen we dus niet.
Als het rechtstreeks vanuit een leverancier wordt verzonden, zullen zij dit via een ander transportbedrijf naar je opsturen. De meeste bedrijven zullen ook een track-en-trace met onze klant delen van hun vervoerder. Wanneer producten niet bij ons en/of onze leveranciers op voorraad liggen dan worden deze bij de fabriek besteld worden. Zodra ze dan beschikbaar zijn wordt het z.s.m. naar je opgestuurd. Dit resulteert wel in een wat langere levertijd. We proberen de acuele levertijd zo goed mogelijk in de producten te vermelden.
Waar kan de bestelling van mijn standaard product(en) worden geleverd?
We kunnen de meeste standaard producten in de gehele Europese Unie laten leveren door Post NL. Zij werken in het buitenland met betrouwbare vervoerders waardoor we ook pakketjes naar o.a. Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk kunnen versturen. We zijn echter wel beperkt in het verzenden van producten die langer zijn dan 150 cm. Hierdoor kunnen wij vanuit onze voorraad o.a. geen stabilisatiestangen, afdichtingsprofielen, U-profielen en spiegelprofielen naar het buitenland versturen die langer zijn dan 150 cm. Met uitzondering van geheel Nederland en het noordelijk gedeelte van België; hier kunnen we lengtes tot 6 meter lang leveren.
Producten die rechtstreeks vanuit Bohle worden verstuurd kunnen in de Benelux worden bezorgd, ook als dit profielen betreft die langer zijn dan 150 cm. De tarieven van lengtetransporten vanuit Bohle zijn wel aardig prijzig. De bezorgkosten die wij doorberekenen zijn de werkelijke kosten die Bohle ook aan ons berekend.
In de producten kan je onder het tabje "meer informatie" terugvinden, waar het product geleverd kan worden en wat de kosten daarvoor zijn.
Kan ik de bestelling van standaardproduct(en) ook afhalen?
Ook dat kan! Kies op de betaalpagina voor de optie dat je de bestelling graag zou willen komen ophalen. Er zijn twee afhaalmogelijkheden: Het afhaalcentrum in Oosterhout (bij Breda) of bij GlasBoertje.nl in 's-Hertogenbosch. Deze mogeljikheden staan ook op de betaalpagina vermeld. Zodra we zicht hebben op de datum dat je bestelling klaar ligt voor afhalen zullen we je hierover informeren. We sturen je dan ook per mail het adres, de openingstijden en aanvullende informatie toe.
Kan ik alle producten ophalen op de afhaallocaties?
Helaas lukt dat niet altijd. Sommige producten liggen niet op alle afhaallocaties op voorraad en moeten speciaal worden besteld of naar de locatie worden gebracht. Het kan dan wat langer duren voordat je bestelling dan klaar ligt.
Ook zijn er producten die niet opgehaald kunnen worden in Oosterhout. Dit zijn dan producten die niet in het assortiment zitten van het bedrijf in Oosterhout. In dat geval kunnen er één of meerdere afhaallocaties op de betaalpagina zijn vervallen waardoor je alleen nog maar kan kiezen voor het leveren van de goederen of voor het afhalen in 's-Hertogenbosch.
Het kan voorkomen dat je verschillende producten wilt ophalen op een locatie waarvan misschien één van de producten niet op voorraad is op die locatie. In dat geval kan je die locatie alsnog kiezen, maar zullen we het artikel wat daar niet aanwezig is wel moeten bestellen en daar laten afleveren. In dat geval moeten we de verzendkosten doorberekenen die onze leverancier ook aan ons heeft berekend. Op de betaalpagina kunnen er dan kosten worden berekend als je een order afhaalt, deze kosten staan dan vermeld bij de afhaallocaties.
Let wel op! De afhaallocaties zijn wat beperkt in openingstijden. Dit zijn bedrijfslocaties die normale kantoortijden kennen en sommige locaties zijn op vrijdagmiddag om 16:00 uur gesloten. Houdt hier wel rekening mee als je kiest voor afhalen. Afhalen bij GlasBoertje kan natuurlijk ook, dan zijn we wat flexibeler wat tijden betreft. Rondom en tijdens de vakanties en feestdagen kunnen de openingstijden afwijken! De openingstijden staan vermeld op de betaalpagina, bij de afhaalopties.
Wanneer je kiest voor de afhaaloptie, dan is het vanzelfsprekend dat het risico van breuk en/of beschadiging bij het afhalen ook wordt overgedragen. Controleer bij afhalen je bestelling dus goed of deze volledig en onbeschadigd is voordat je deze meeneemt.